Plan edycji
Dotychczas w serii A ukazały się następujące tomy1:
Tom 3
op. 4
1re Polonaise Brillante pour le violon avec accompagnement de piano
Redaktorki tomu:
Irena Poniatowska - wydanie źródłowe
Jadwiga Kaliszewska - opracowanie wykonawcze
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
1. Ars Nova; 2. Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: 1. Poznań 2000; 2. Poznań-Kraków 2014
Tom 4
op. 21
2me Polonaise Brillante pour le violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowe
Zenon Płoszaj - opracowanie wykonawcze
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. H. Wieniawskiego
1. Ars Nova; 2. Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: 1. Poznań 1996; 2. Poznań-Kraków 2011
Tom 4a
op. 21
2me Polonaise Brillante pour le violon avec accompagnement d'orchestre
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowe
Zenon Płoszaj - opracowanie wykonawcze
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. H. Wieniawskiego
1. Ars Nova; 2. Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: 1. Poznań 1996; 2. Poznań-Kraków 2012
Tom 5
op. 17
Légende pour le violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Piotr Janowski - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2006
Tom 5a
op. 17
Légende pour le violon avec accompagnement d'orchestre
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Piotr Janowski - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2008
Tom 6
op. 10
L'École moderne. Études-Caprices pour le violon seul
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Dieter Gutknecht - wydanie źródłowo-krytyczne
Piotr Janowski - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2006
Tom 7
op. 18
Études-Caprices pour le violon avec accompagnement d'un second violon
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Dieter Gutknecht - wydanie źródłowo-krytyczne
Piotr Janowski - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2007
Tom 9
op. 11
Le Carnaval Russe pour le violon avec
accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Renata
Suchowiejko - wydanie źródłowo-krytyczne
Detlef Hahn - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2009
Tom 15
op. 7
Capriccio-Valse pour violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Magdalena Chylińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Zofia Chechlińska - opieka naukowa
Piotr Janowski - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2008
Tom 17
op. 9
Romance sans paroles et rondo élégant pour violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Magdalena Chylińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Zofia Chechlińska - opieka naukowa
Piotr Janowski - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2008
Tom 8
op. 20
Fantaisie brillante sur des motifs de l'opera "Faust" de Gounod par le violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Detlef Hahn - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2010
Tom 8a
op. 20
Fantaisie brillante sur des motifs de l'opera "Faust" de Gounod par le violon avec accompagnement d'orchestre
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Detlef Hahn - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2011
Tom 20
op. 16
Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Magdalena Chylińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Zofia Chechlińska - opieka naukowa
Bartosz Bryła - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2011
Tom 12
op. 3
Souvenir de Posen pour violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Magdalena Chylińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Zofia Chechlińska - opieka naukowa
Roman Lasocki - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2012
Tom 2
op. 22
Second Concerto pour le violon avec accompagnement d'orchestre
Redaktorzy tomu:
Renata Suchowiejko - wydanie źródłowo-krytyczne
Jarosław Żołnierczyk - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2013
Tom 14
op. 6
Souvenir de Moscou pour le violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Renata Suchowiejko - wydanie źródłowo-krytyczne
Jarosław Żołnierczyk - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2014
Tom 14a
op. 6
Souvenir de Moscou pour le violon avec accompagnement d'orchestre
Redaktorzy tomu:
Renata Suchowiejko - wydanie źródłowo-krytyczne
Jarosław Żołnierczyk - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2014
Tom 2a
op. 22
Second Concerto pour le violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Renata Suchowiejko - wydanie źródłowo-krytyczne
Jarosław Żołnierczyk - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2014
Tom 18
op. 12
Deux mazourkas de salon
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Jarosław Żołnierczyk - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2015
Tom 21
op. 19
Deux mazourkas caractéristiques
Redaktorzy tomu:
Zofia Chechlińska - wydanie źródłowo-krytyczne
Jarosław Żołnierczyk - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2015
Tom 23
op. 24
Fantaisie orientale pour violon avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Piotr Wilk - wydanie źródłowo krytyczne
Jarosław Żołnierczyk - konsultacja wykonawcza partii skrzypiec
Andrzej Tatarski - konsultacja wykonawcza partii fortepianu
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2019
Tom 25
nieopusowane
Rêverie pour l’alto avec accompagnement de piano
Redaktorzy tomu:
Alina Mądry - wydanie źródłowo krytyczne
Lech Bałaban - konsultacja wykonawcza partii altówki
Andrzej Tatarski - konsultacja wykonawcza partii fortepianu
Wydawnictwo:
Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miejsce i data publikacji: Poznań-Kraków 2022
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 Mimo, że twórczość kompozytorska Henryka Wieniawskiego nie jest obfita, znaczne luki w wiedzy o niej, trudny dostęp do wielu kompozycji i w dalszym ciągu słabo zaawansowane badania jego spuścizny wymuszają wydawanie poszczególnych tomów nie w takiej kolejności, jaka jest założona ogólnym planem edycji DWHW. Drugą przyczyną priorytetowego wydawania jednych kompozycji przed innymi jest ich przydatność w praktyce artystycznej i pedagogicznej.