W dniach 12-18 listopada 2017 roku po raz dziesiąty odbyły się w Poznaniu ogólnopolskie konkursy w kategoriach wiolonczel i kontrabasów. Skład jurorski pracował pod przewodnictwem prof. Bartosza Bryły. Do konkursu zakwalifikowanych zostało czterdziestu wiolonczelistów i dwudziestu siedmiu kontrabasistów. Ostatecznie swój udział potwierdziło 35 wiolonczelistów i 20 kontrabasistów. Przesłuchania odbyły się w Auli im. S. Stuligrosza Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.
________________________________________________________________________________
UWAGA:
Nie wszyscy zgłoszeni uczestnicy, których sylwetki opublikowane zostały w katalogu, wzięli udział w Konkursach.
Jedynie katalog w połączeniu z harmonogramem przesłuchań oddaje pełny obraz przebiegu przesłuchań konkursowych.
________________________________________________________________________________
prof. Tomasz Strahl, prof. Piotr Czerwiński i zwycięzcy - Adam Mazurek i Damian Sobkowiak
"Klasyka Muzyczna" Aliny Kurczewskiej, Radio Merkury Klasyka (20.11.2017)Laureaci 10. Ogólnopolskiego Konkursu
Kontrabasowego im. A.B. Ciechańskiego:
I miejsce i nagrodę w wysokości 2500 zł otrzymuje Damian SOBKOWIAK
II miejsce i nagrodę w wysokości 1500 zł otrzymuje Piotr CIENKOWSKI
III miejsce ex aequo i nagrody w wysokości po 1000 zł otrzymują: Marcin BOBAK i Dawid LEWANDOWSKI
Finalista Jędrzej KACPRZYK decyzją Jury otrzymuje WYRÓŻNIENIE.
PROTOKÓŁ KOŃCOWY Z POSIEDZENIA JURY (PDF) >
NAGRODY POZAREGULAMINOWE - ZAŁĄCZNIK DO PROTOKOŁU (PDF) >
________________________________________________________________________________
UCZESTNICY >
WYNIKI I ETAPU (PDF) >
WYNIKI II ETAPU (PDF) >
ŚREDNIE PO I ETAPIE (PDF) >
ŚREDNIE PO II ETAPIE (PDF) >
ŚREDNIE PO TRZECH ETAPACH >
REGULAMIN KONKURSU
HARMONOGRAM KONKURSU
________________________________________________________________________________
Program
Etap 1
1. H. Fryba: Suita w dawnym stylu – Preludium i Gavotte lub Preludium i Gigue
LUB J. S. Bach: I lub II Suita na wiolonczelę solo – Preludium i Menuety lub Gigue (w opracowaniu dowolnym).
Preludium i wybrane części muszą pochodzić z tej samej suity.
2. S. B. Poradowski: Kaprys nr 1 lub nr 3 (ze zbioru Kaprysy op. 67)
LUB E. Nanny: jeden z 10 etiud – kaprysów.
3. J. S. Bach: Sonata gambowa G-dur, BWV 1027, cz. I i II
LUB J. S. Bach: Sonata gambowa D-dur, BWV 1028, cz. I i II
LUB H. Eccles – Sonata g-moll / a-moll (cała)
LUB G. F. Haendel: Sonata g-moll / a-moll (cała, w dowolnym opracowaniu)
LUB J. M. Sperger: Sonata D-dur, T 40, cz. I i II.
Etap 2
1. Jedna z sonat do wyboru:
- A. Misek – Sonata e-moll op. 6
- Fr. Hertl – Sonata na kontrabas i fortepian
- Fr. Proto – Sonata 1963
LUB
transkrypcja jednej z sonat na wiolonczelę i fortepian następujących kompozytorów: L. van Beethoven, Fr. Schubert, J. Brahms, E. Grieg.
2. Jeden utwór o charakterze wirtuozowskim (czas trwania 8-10 minut).
Etap 3
Jeden z następujących koncertów:
- K. D. von Dittersdorf – Koncert D-dur / E-dur
- J. B. Vanhal – Koncert D-dur / E-dur
- A. Hoffmeister – Koncert D-dur nr 3
- G. Bottesini – Concerto „Alla Mendelssohn” lub Koncert h-moll
- S. Kussewicki – Koncert fis-moll op. 3
- S. B. Poradowski – Koncert op. 26
- Fr. Proto – “Carmen Fantasy”