W dniach 12-18 listopada 2017 roku po raz dziesiąty odbyły się w Poznaniu ogólnopolskie konkursy w kategoriach wiolonczel i kontrabasów. Skład jurorski pracował pod przewodnictwem prof. Bartosza Bryły. Do konkursu zakwalifikowanych zostało czterdziestu wiolonczelistów i dwudziestu siedmiu kontrabasistów. Ostatecznie swój udział potwierdziło 35 wiolonczelistów i 20 kontrabasistów. Przesłuchania odbyły się w Auli im. S. Stuligrosza Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. 

________________________________________________________________________________

 
UWAGA: 
Nie wszyscy zgłoszeni uczestnicy, których sylwetki opublikowane zostały w katalogu, wzięli udział w Konkursach. 
Jedynie katalog w połączeniu z harmonogramem przesłuchań oddaje pełny obraz przebiegu przesłuchań konkursowych.

________________________________________________________________________________

prof. Tomasz Strahl, prof. Piotr Czerwiński i zwycięzcy - Adam Mazurek i Damian Sobkowiak

"Klasyka Muzyczna" Aliny Kurczewskiej, Radio Merkury Klasyka (20.11.2017)

plakat ogólnopolskich konkursów 2017 Gala 10. ogólnopolskich konkursów w kategorii wiolonczel i kontrabasów. Laureaci 10. Ogólnopolskich Konkursów im. D. Danczowskiego i A.B. Ciechańskiego (2017) Gala Konkursu. Przemawia Alina Kurczewska, Prezes Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego. Przemawia Prof. Bartosz Bryła - Przewodniczący Jury. Damian Sobkowiak odbiera nagrodę z rąk jurorów prof. Bartosza Bryły i Prof. Piotra Czerwińskiego. Piotr Cienkowski - II miejsce i jurorzy Prof. Bartosz Bryła i Prof. Czesław Grabowski. Artur Łukasik odbiera Nagrodę specjalną rodziny Ciechańskich dla najmłodszego uczestnika konkursu. Adam Mazurek, Grand Prix. Damian Sobkowiak - I miejsce w konkursie kontrabasowym.

Laureaci 10. Ogólnopolskiego Konkursu
Wiolonczelowego im. D. Danczowskiego:


GRAND PRIX
 i nagrodę w wysokości 2500 zł otrzymuje: Adam MAZUREK

II miejsce i nagrodę w wysokości 1500 zł otrzymuje: Alicja KOZAK

III miejsce ex aequo i nagrody w wysokości po 1000 zł otrzymują: Szymon BARCZAK i Łukasz DZIEDZIAK

Pozostali finaliściWojciech BAFELTOWSKIZofia ZIEMKIEWICZOliwia MEISERJoanna GUTOWSKA i Konrad BARGIEŁ otrzymują WYRÓŻNIENIA, którym nie odpowiadają nagrody pieniężne.

PROTOKÓŁ KOŃCOWY Z POSIEDZENIA JURY (PDF) >

NAGRODY POZAREGULAMINOWE - ZAŁĄCZNIK DO PROTOKOŁU (PDF) >

Adam Mazurek. 10. Ogólnopolski Konkurs Wiolonczelowy im. D. Danczowskiego (2017) Alicja Kozak. 10. Ogólnopolski Konkurs Wiolonczelowy im. D. Danczowskiego (2017) Szymon Barczak. 10. Ogólnopolski Konkurs Wiolonczelowy im. D. Danczowskiego (2017) Łukasz Dziedziak. 10. Ogólnopolski Konkurs Wiolonczelowy im. D. Danczowskiego (2017) Wojciech Bafeltowski. 10. Ogólnopolski Konkurs Wiolonczelowy im. D. Danczowskiego (2017) Zofia Ziemkiewicz. 10. Ogólnopolski Konkurs Wiolonczelowy im. D. Danczowskiego (2017) Oliwia Meiser. 10. Ogólnopolski Konkurs Wiolonczelowy im. D. Danczowskiego (2017) Joanna Gutowska. 10. Ogólnopolski Konkurs Wiolonczelowy im. D. Danczowskiego (2017) Konrad Bargieł. 10. Ogólnopolski Konkurs Wiolonczelowy im. D. Danczowskiego (2017)

________________________________________________________________________________

UCZESTNICY >

WYNIKI I ETAPU (PDF) >

WYNIKI II ETAPU (PDF) >


ŚREDNIE PO I ETAPIE (PDF) >

ŚREDNIE PO II ETAPIE (PDF) >

ŚREDNIE PO TRZECH ETAPACH >


REGULAMIN KONKURSÓW 

HARMONOGRAM KONKURSÓW

________________________________________________________________________________

Program

Etap 1

1. J. S. Bach: Allemande i Courante spośród jednej z następujących Suit:

  • Druga d-moll BWV 1008
  • Trzecia C-dur BWV 1009
  • Czwarta Es-dur BWV 1010


2. A. Piatti: jeden z kaprysów Op. 25 od nr 2 do nr 12 lub D. Popper: ze zbioru 40 etiud Op. 73 jedna z następujących 9, 12, 13, 17, 20, 29, 33, 38, 39.

3. L. Boccherini: jedna z Sonat na wiolonczelę i basso continuo (druga wiolonczela). Wykonania z basso c mile widziane.

Program pierwszego etapu powinien być zagrany z pamięci. 
Fragmenty suit J. S. Bacha powinny być zagrane bez powtórek.

Etap 2

1. J. Haydn: pierwsza cześć koncertu D-dur Op. 101 na wiolonczelę i orkiestrę wraz z kadencją M. Gendrona (wydawnictwo Schott).

2. Utwór polski spośród trzech następujących:

  • K. Penderecki - Divertimento
  • E. Knapik - Filo d'Arianna
  • J. Bauer - Passacaglia


3. Jedna z następujących sonat kameralnych:

  • L. van Beethoven - Sonata A-dur Op. 69 lub D-dur Op. 102 nr 2
  • F. Schubert - Sonata Arpeggione 
  • F. Chopin - Sonata g-moll Op. 65
  • J. Brahms - Sonata F-dur Op. 99 lub D-dur Op. 78
  • R. Strauss - Sonata F-dur Op. 6
  • S. Prokofiew - Sonata C-dur Op. 119
  • D. Szostakowicz Sonata d-moll Op. 40
  • F. Poulenc - Sonata
  • B. Britten - Sonata C-dur Op. 65
  • W. Szalonek - Sonata


W drugim etapie dopuszcza się wykonanie sonat kameralnych z nut. 


Etap 3

Jeden z następujących koncertów:

  • C. Ph. E. Bach - Koncert A-dur Wq 172
  • J. Haydn - Koncert C-dur (1765), Hob. VIIb:1
  • R. Schumann - Koncert a-moll Op. 129
  • P. Czajkowski - Wariacje Rokoko Op. 33
  • É. Lalo - Koncert d-moll
  • E. Elgar - Koncert e-moll Op. 85
  • A. Dvořák - Koncert h-moll Op. 104
  • D. Szostakowicz - Koncert Es-dur Op. 107
  • G. Bacewicz - Koncert nr 1
  • S. Moryto - Koncert na wiolonczelę
  • S. Prokofiew - Symfonia koncertująca Op. 125 
  • L. Boccherini - Koncert B-dur, wersja oryginalna G 482 

________________________________________________________________________________


ORGANIZATOR:                                                                                               WSPÓŁORGANIZATOR:


                                             


WSPÓŁFINANSOWANIE: