W dniach 12-18 listopada 2017 roku po raz dziesiąty odbyły się w Poznaniu ogólnopolskie konkursy w kategoriach wiolonczel i kontrabasów. Skład jurorski pracował pod przewodnictwem prof. Bartosza Bryły. Do konkursu zakwalifikowanych zostało czterdziestu wiolonczelistów i dwudziestu siedmiu kontrabasistów. Ostatecznie swój udział potwierdziło 35 wiolonczelistów i 20 kontrabasistów. Przesłuchania odbyły się w Auli im. S. Stuligrosza Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.
________________________________________________________________________________
UWAGA:
Nie wszyscy zgłoszeni uczestnicy, których sylwetki opublikowane zostały w katalogu, wzięli udział w Konkursach.
Jedynie katalog w połączeniu z harmonogramem przesłuchań oddaje pełny obraz przebiegu przesłuchań konkursowych.
________________________________________________________________________________
prof. Tomasz Strahl, prof. Piotr Czerwiński i zwycięzcy - Adam Mazurek i Damian Sobkowiak
"Klasyka Muzyczna" Aliny Kurczewskiej, Radio Merkury Klasyka (20.11.2017)Laureaci 10. Ogólnopolskiego Konkursu
Wiolonczelowego im. D. Danczowskiego:
GRAND PRIX i nagrodę w wysokości 2500 zł otrzymuje: Adam MAZUREK
II miejsce i nagrodę w wysokości 1500 zł otrzymuje: Alicja KOZAK
III miejsce ex aequo i nagrody w wysokości po 1000 zł otrzymują: Szymon BARCZAK i Łukasz DZIEDZIAK
Pozostali finaliści: Wojciech BAFELTOWSKI, Zofia ZIEMKIEWICZ, Oliwia MEISER, Joanna GUTOWSKA i Konrad BARGIEŁ otrzymują WYRÓŻNIENIA, którym nie odpowiadają nagrody pieniężne.
PROTOKÓŁ KOŃCOWY Z POSIEDZENIA JURY (PDF) >
NAGRODY POZAREGULAMINOWE - ZAŁĄCZNIK DO PROTOKOŁU (PDF) >
________________________________________________________________________________
UCZESTNICY >
WYNIKI I ETAPU (PDF) >
WYNIKI II ETAPU (PDF) >
ŚREDNIE PO I ETAPIE (PDF) >
ŚREDNIE PO II ETAPIE (PDF) >
ŚREDNIE PO TRZECH ETAPACH >
REGULAMIN KONKURSÓW
HARMONOGRAM KONKURSÓW
________________________________________________________________________________
Program
Etap 1
1. J. S. Bach: Allemande i Courante spośród jednej z następujących Suit:
- Druga d-moll BWV 1008
- Trzecia C-dur BWV 1009
- Czwarta Es-dur BWV 1010
2. A. Piatti: jeden z kaprysów Op. 25 od nr 2 do nr 12 lub D. Popper: ze zbioru 40 etiud Op. 73 jedna z następujących 9, 12, 13, 17, 20, 29, 33, 38, 39.
3. L. Boccherini: jedna z Sonat na wiolonczelę i basso continuo (druga wiolonczela). Wykonania z basso c mile widziane.
Program pierwszego etapu powinien być zagrany z pamięci.
Fragmenty suit J. S. Bacha powinny być zagrane bez powtórek.
Etap 2
1. J. Haydn: pierwsza cześć koncertu D-dur Op. 101 na wiolonczelę i orkiestrę wraz z kadencją M. Gendrona (wydawnictwo Schott).
2. Utwór polski spośród trzech następujących:
- K. Penderecki - Divertimento
- E. Knapik - Filo d'Arianna
- J. Bauer - Passacaglia
3. Jedna z następujących sonat kameralnych:
- L. van Beethoven - Sonata A-dur Op. 69 lub D-dur Op. 102 nr 2
- F. Schubert - Sonata Arpeggione
- F. Chopin - Sonata g-moll Op. 65
- J. Brahms - Sonata F-dur Op. 99 lub D-dur Op. 78
- R. Strauss - Sonata F-dur Op. 6
- S. Prokofiew - Sonata C-dur Op. 119
- D. Szostakowicz Sonata d-moll Op. 40
- F. Poulenc - Sonata
- B. Britten - Sonata C-dur Op. 65
- W. Szalonek - Sonata
W drugim etapie dopuszcza się wykonanie sonat kameralnych z nut.
Etap 3
Jeden z następujących koncertów:
- C. Ph. E. Bach - Koncert A-dur Wq 172
- J. Haydn - Koncert C-dur (1765), Hob. VIIb:1
- R. Schumann - Koncert a-moll Op. 129
- P. Czajkowski - Wariacje Rokoko Op. 33
- É. Lalo - Koncert d-moll
- E. Elgar - Koncert e-moll Op. 85
- A. Dvořák - Koncert h-moll Op. 104
- D. Szostakowicz - Koncert Es-dur Op. 107
- G. Bacewicz - Koncert nr 1
- S. Moryto - Koncert na wiolonczelę
- S. Prokofiew - Symfonia koncertująca Op. 125
- L. Boccherini - Koncert B-dur, wersja oryginalna G 482